Akuten

Ja... idag har vi spenderat nästan hela dagen på Enköpings akut... förstår inte varför det heter akuten när det tamefan tar en hel dag nästan innan man kommer därifrån. Att det ska ta så j-la många timmar när man dessutom är inne på akuten med en liten under 2 år är SKAMLIGT!!!!!

Kanske ska ta det från början.... vi vaknade tidigt idag, 7.00 och bestämde oss för att ta det lugnt och äta frukost och sen bege oss till skansen så att lill skrutten skulle få se lite djur. Sagt och gjort... frukosten går smärtfri. Moi är i badrummet och försöker göra mig vacker (önsketänkande) då hör jag att M snubblar i sovrummet, R är där och när M ska ställa sig upp så vill/kan hon inte stödja på höger foten! Vi avaktar och försöker se om hon kan gå.. vid 10 är hon jätte trött och vi lägger henne i vagnen och hon sover dryga timmen. Vi hoppas att allt ska vara bra, men det visar sig att hon fortfarande inte vill gå.
Till slut bestämmer vi oss för att åka till akuten i Enköping... dumma som vi var trodde vi att det skulle gå fortare än att åka till barnakuten i Uppsala. Det blir att vänta i väntrummet.....in på ett rum.... träffa läkare.... röntga... väntrummet.....få beskedet att Lite av stortå benet är av och M får inte gå eller stå på benet i 2-3veckor!!!!!!!!!!!!! Inget dagis!!!!!!!!!!!(nyss blivit klar med inskolningen)
HUR SKA VI FÅ EN SUPER AKTIV 2 ÅRING ATT INTE RÖRA SIG PÅ 2 VECKOR?????

Lillskrutten säger AJajjaja om foten och visar att mamma o pappa ska bära. Vår lilla älskling... tänkt vad en dag kan ändra sig snabbt... eller flera veckor framåt. Men som sagt det kunde vara värre... men det är inte lätt att vara liten och älska att springa och busa och nu inte få gå och en halt mamma med stelopererad fot som har svårt att gå utan att jag bära....
Men det ordnar sig alltid. Vi har ju varandra. Men det är fruktansvärt att se sin lilla ögonsten vara skadad och ha ont!!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag finns!! tur va! Vad ska ni göra imorgon? Jag vill ses! Saknar er

2008-08-30 @ 23:32:29
URL: http://jeanetteolsson.blogspot.com
Postat av: Carina

Men lilla hjärtat.... Lider verkligen med er, både med de båda handikappade och den stackarn som tar hand om er ; )

Kul att du har börjat bloggat!! Nu har jag ännu en sida att läsa på när jag har tråkigt på jobbet... Sköt om er! Kram Carina m fam

2008-08-31 @ 09:15:02
Postat av: Jessica

Ja det är jobbigt.. men vi försöker hålla humöret uppe! Har beställt bärsjal till barn upp till 3 år så vi ska nog klara oss!

Ja det är kul att skriva av sig ibland! Hoppas allt är bra med er alla! Ha de gott. Kram Jessica med fam.

2008-08-31 @ 19:21:31
URL: http://eissej.blogg.se/
Postat av: Elin

stackars moa. den dagen jag jobbar på akuten ska jag ta barn först, iafl söta barn.. som har ont.

2008-09-01 @ 00:12:36
URL: http://eliinu.blogg.se/
Postat av: karolin

ge henne en kram fran mig. hoppas tan blir bra snart iallafall!:)

2008-09-01 @ 15:19:59
URL: http://barcelonaliving.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack för all omtanke! Det värmer. Idag har hon vågat sig på att krypa lite men bara korta stunder för det gör "ajaj" i foten som hon säger!

Kram J & M

2008-09-01 @ 18:09:34
URL: http://eissej.blogg.se/
Postat av: Yenn

Jaha då ska vi se om jag klarar av att lägga in en kommentar...fasen vad jag känner mig gammal nu som inte fattar mig på datorer...annat var det på min tid när det fanns skrivmaskin..närrå. Ja kanske det om Tilda är bättre, hon är ju tokförkyld igen! sucka Puss å Kramen



Kul att du tycker om min blogg förresten :) Jaaaa alla människor bloggar ju idag så jag måste ju också försöka.

2008-09-04 @ 13:07:54
URL: http://jennyjoe.blogg.se/
Postat av: Yenn

Va?! Å herregud vi som trodde vi äntligen skulle få några kronor kvar i plånboken när båda börjat jobba...jaja sånt är livet, och Lilla T är ju viktigast just nu. Kraaam

2008-09-04 @ 13:11:31
URL: http://jennyjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0