Tredje semesterveckan...

..för Rickard och 5:e för mig, jag förstår inte vart dagarna och veckorna tar vägen?! Rickards första vecka var vi i Danmark. Vi hade kanonväder och trevligt, men sen hann vi inte mer än att komma hem och det blev en massa jobb. Men det är väl så med att bygga hus. Sen har vi strul med några hantverkare, förhoppningsvis ordnar det sig, men det tar på energin att ringa och tjaffsa.. som tur är står Rickard för det... annars hade jag stryp folket genom telefonluren.

Annars så har det hänt ganska så mycket med huset, putsen är klar. Taket ska läggas på tisdag (om de kan hålla vad de säger) Jensa och Rickard ska fixa fönstrerna och gipsa väggar och tak. På onsdag kommer de och sprutisolerar taket.
Sen har vi fått tag i en som ska spackla tak och väggar, sen får vi se hur vi gör med målningen. Men nu kan man verkligen se hur huset kommer bli, alla rum är klara. Så nu gäller det att välja rätt tapeter och inredning *kliar i figrarna*

Det är tur att vi har Jensa till hjälp annars hade vi inte hunnit hälften av vad vi gjort... men nu böjar han tro att det är hans hus oxå... sa senast igår att ;
"vi kan nog flytta in i oktober" ????? =/ Iofs har vi ju alltid en barnvakt till Moa(som typ är kär i han, den första hon frågar efter när vi kommer ut till huset är; Va ä Jins? ) 

Annars då... Moa har lekt med sina söta kusiner hela veckan, farmor har varit barnvakt så jag och Moa har varit i fyrtorp och busat,badat,byggt tält, varit på "dinosariebens jakt" sen kom farmor och grabbarna ut till nya huset så Moa fick visa de runt, där gicks det på "skruvbandsjakt", ritades "sköldisar" och "dinosar" på golvet och en promenix till kiosken i Bresse och köpte glass och när vi ändå var där lektes det lite i lekparken.
Som sagt, det sägs ju att tiden går fort när man har roligt!


  En svettig tjej busar med farfar och kusin


Moa gungar med kusin nr:2
Men hon var lite generad av att vara så nära just då *hihi*

"Moa äskar min kusine o favva faffa heeel natten"
Vilket översatt betyder jag älskar mina kusiner och farmor och farfar jätte mycke"

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Sara

söt hon är, lilltjejen!!

2009-07-28 @ 20:26:27
URL: http://malisael.blogspot.com
Postat av: jeanette

UPDATE SISTAA

2009-08-14 @ 12:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0