Nu börjar allvaret...

*suck* pust* och *STÖN*
Imorgon är det då dags.. har ont i magen, känner hur ångesten kommer över mig ... kommer nog inte sova en blund i natt om jag känner mig själv?!

Vad är det hon babblar om??? Tänker ni nog nu.. Mmm... jag känner det på mig lixom!
Jo... Imorgon blir det upp tidigt,, runt 6.30 duscha, göra mig iordning, väcka M, fixa frukost, göra iordning M och köra in till stan och dagis, där jag ska lämna M till 15.. *gråter*

JAG KÄNNER MIG SOM VÄRLDENS SÄMSTA MAMMA!!!!!!! Lillan är inte 100 frisk än, vet inte om hon orkar gå på dagis imorgon... men är jag borta från skolan så får jag en massa rest(vill inte ha rest..) och R ser förvirrad ut när jag frågar vad vi ska göra... FAN va Karlar ska vara sega.. min allafall!! Vill ju att han ska säga: Men Älskling oroa dig inte, är M inge pigg imorgon är det ju självklart att jag stannar hemma!!!!! Det är det jag vill höra... men nej... det är tyst!

Om jag visste att hon springer in på dagis och vinkar glatt skulle det kännas bättre.. men nu har hon vart hemma från dagis i 2 veckor(pga foten och förkylningen) så de kommer nog inte bli lätt imorgon. Sist jag lämnade så tittade hon på mig med sina stora bruna ögon, och jag såg hur underläppen började darra och ögonen fyllas med tårar medans hon klamrar sig fast i mig och säger.. neeeeeej mamma med darrande röst!
ÅHH mitt mammahjärta brister!!!

Nu finns det säkert folk där ute som tänker; det är väl bara att lämna ungen... men nej ni!! Det är inte så lätt som ni tror!! Även om jag vet att det oftast går över så fort man gått... har ju själv jobbat  med det bra länge så jag vet hur det brukar fungera, men det är skillnad när man står på andra sidan och det är ens eget kött och blod som ber om att inte bli lämnad!

Usch... nu måste jag rycka upp mig, annars är jag ett nervvrak innan klockan ringer imorgon bitti!
Tror jag ska trösta mig med en peanut sandwich... (nötter är faktist nyttigt!!!! )

Kommentarer
Postat av: Carina

Förstår hur du känner dig, det är aldrig lätt att bara gå trots darrande underläppar... Tänker extra på dig, men fanken vilken sötnos hon är!!!

Kram Carina

2008-09-15 @ 10:02:57
Postat av: Jeanette

Du syrran! Nötter är det enda nyttiga! Wohoo nötter for the win!!

2008-09-15 @ 19:35:20
URL: http://jeanetteolsson.blogspot.com
Postat av: Yenn

Men lillskruttan då..usch ja det måste va jobbigt när sin älskling blir så ledsen! Nej det gör inget alls...dagis ringde efter M igår T hade 39.4 i feber så de är hemma igen nu suck Vi får väl höras nåt till helgen, jag ska iväg på planeringsdagar nu tor-fre



Kraaam

2008-09-17 @ 08:14:30
URL: http://jennyjoe.blogg.se/
Postat av: Yenn

Nej jag tycker inte alls att ni är löjliga tvärtom, vem fan vill utsätta sitt barn för frivillig smitta...det borde väl farmor förstå?..eller kanske inte. Ska bli himla intressant att se om T farföräldrar tänker vara barnvakt när vi ska ut å äta..de skulle ju tänka på saken men har inte hört nåt ännu...igårkväll kom farfar förbi oss vid kl 20 för då hade han varit barnvakt åt kusinerna när det var föräldramöte..ja förresten kan du vara barnvakt den 30:e när vi ska på föräldramöte frågade M? Ja han skrev ju upp det och skulle återkomma...är det nåt att fundera på? Karln är ju pensionär!

2008-09-17 @ 10:45:36
URL: http://jennyjoe.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jessica! Vilken otroligt fin bild du har lagt upp på dig som presentationsbild. Så vacker systerystra!

Puss!

2008-09-17 @ 18:11:53
URL: http://jeanetteolsson.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Sjukt vacker du är på bilden sis! Så fin systerystra!!! Puss

2008-09-17 @ 22:09:50
URL: http://jeanetteolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0