Nytt år, nya möjligheter!

Uj uj uj... va länge sen det  var jag skrev något här i bloggen. Fy skäms på mig själv!
Men det har varit mycket på sista tiden... som ni kanske läst tidigare så skaffade vi oss en ny liten familje medlem, Affe. En go och mjuk liten voffsing som vi hoppades få dela många år med. Men så blev det tyvär inte, vi fick lov att lämna tillbaka honom till uppfödaren för att han högg vår lilla tjej hårt i armen så hon började blöda. Så vi vågade helt enkelt inte ha honom kvar.
Nu vet jag att det är nån där ute som tänker... men heerrreguuuu, tänkte ni inte på det innan???
 Och det kan jag tala om för dig/er att det gjorde vi!!! Valpar naffsar och bits, det är deras sätt att lära sig känna saker osv. Men vår lilla Affe varken bet eller naffsa... han HÖGG!!
Vi velade länge fram och tillbaka hur vi skulle göra och tyvär så hamnade vår tjej i munnen på Affe. Så nu bor han i Eskilstuna med en ensamstående äldre dam. *hoppas ni trivs och har det dunder bra tillsammans* Men vi saknar vår lilla Affie... MMMmm BRA, nu gråter jag oxå.
                                                                                         
Men ni som känner mig vet att jag längtat efter hund igen sen den dagen lilla Morris gick bort. Och nu när det inte fungerade när vi äntligen hittade en hund som vi trodde skulle passa oss så sket sig allt, och det är jag så otroligt ledsen för. Men jag vet att Affe har det bättre nu och vi kommer skaffa oss en ny hund så småningom, men nu får det dröja några år! M visar fortfarande såret på armen och säger "Dumma Affe"

Ja, det var en av orsakerna till att jag inte skrivit på ett tag. Sen så har jag haft 2 tentor som gett mig magsår. Pedagogiktentan gick bra, teknik tentan väntar jag fortfarande svar på, men hoppas på att den gick bra så att jag kan lägga det bakom mig.
Våren kommer nämligen bli stentuff med två tunga kurser i värdegrund och ledarskap. Men min Kära vän M kom med ett positiv besked idag gällande min framtid så hur jobbigt jag än tycker våren är så ska vi klara det, för jag kommer ha stor använding av det om si så där 2 år tyyyp. =D
Nu blev du nyfiken va??? Men jag säger inget, det visar sig så småningom!!

Tänkte uppdatera med lite bilder från Julen och vår lilla familjeutflykt i fredags som gick till Junibacken. Vi hade det dunder mysigt och jag är så otroligt tacksam att jag har mina två älsklingar!
Älskar er!
Puss Mamma Jessica



 



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag saknar affe som bara den ;'(

Jättefina bilder! :)

Och du har blivit smaaaalare jessicaa! :) Så jävla duktig du är!

Ses i veckan? :) Puss!

2009-01-25 @ 21:42:29
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0